Taxa auto revine. Care sunt cele mai plauzibile forme în care poate fi implementată

Taxa auto revine. Care sunt cele mai plauzibile forme în care poate fi implementată

Taxa auto revine, după ce eliminarea ei a dus la învechirea parcului auto al României. Dacă vrei să îți cumperi o mașină second hand, grăbește-te! Până la finele anului noul timbru de mediu va fi implementat.

 

Eliminat la începutul anului, pe 1 februarie 2017, timbrul de mediu va fi reintrodus, într-o nouă formă, înainte de terminarea anului. În toată această perioadă, peste 338.000 de autoturisme second hand au fost aduse și înregistrate pe teritoriul țării.

 

Un grup de lucru alcătuit din reprezentanți ai Ministerului Mediului și al Economiei, dar și din industria auto, caută să se pună de acord asupra noii taxe.

 

"O variantă pe care au utilizat-o și alte state membre și care poate da rezultate bune în România ar putea fi utilizarea armonizată a unei taxe de primă înmatriculare, corelată cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor, care să ia în considerare și nivelul de emisii de CO2 și normele de poluare. Statul a încercat în ultimii ani să limiteze importurile de mașini vechi, însă căile alese nu au fost cele mai bune. Introducerea unei taxe de primă înmatriculare este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislației comunitare. Un instrument cu un potențial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reașezat pe principii de mediu', a declarat pentru presă Daniel Anghel, șeful Departamentului de impozite și taxe indirecte, PwC România.

 

Impozitul auto anual va fi afectat

 

Rămas același de 10 ani, fiind bazat doar pe capacitatea cilindrică, acesta necesită o revizuire amplă. Potrivit legiuitorilor, impozitul auto ar trebui să sprijine la îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2, dar și a vârstei medii a flotei auto.

 

"Trebuie să ne gândim la o impozitare în acord cu recomandările Comisiei Europene, cu accent pe emisiile poluante ale autoturismelor și normele Euro ale motoarelor acestora, în loc de taxare în funcție de puterea sau capacitatea cilindrică a mașinii. Direcția agreată de Comisie este aceea de a impozita în funcție de gradul de poluare, de impactul asupra mediului. O astfel de modificare trebuie introdusă cu o perioadă de grație rezonabilă și care să se aplice doar autovehiculelor înmatriculate după data intrării în vigoare a noii metodologii", a adăugat Bogdan Belciu, Partener, Consultanță pentru Management, PwC România.

Comentarii (0)
Lasă-ne și tu un comentariu